Inici arrow Acció Sindical arrow Acció Sindical arrow EN EL NOM DEL PARE !!!
Obtenir contrasenya

Rutes i Quilometratges

companyviamichelin.jpg
Hi ha 9 convidats en línia
Carregant...
EN EL NOM DEL PARE !!! PDF Imprimir Trametre a un amic
Dimecres, 4 de febrer de 2009
"... en el lloc equivocat en el moment equivocat. Tot i que son innocents son arrestats i condemnats, ... amb l'ajut dels advocats es proposen demostrar la seva innocència i airejar la veritat d'un dels més lamentables errors legals de la història recent. ... " extracte de l'argument de la pel·lícula "In the Name of the Father" del 1993, dirigida per Jim Sheridan, la qual relata les peripècies d'uns joves irlandesos a qui fan culpables per interessos polítics, entren a presó, i amb el pas del temps i amb grans esforços aconsegueixen destapar un dels més grans i lamentables muntatges polítics i errors judicials de la Història contemporània.

Això, que és l'argument d'una pel·lícula basada en fets reals que succeeixen al Belfast dels anys 70, podria acabar passant al S.XXI aquí sinó es prenen les mesures pertinents. 

El fet que, una unitat d'investigació, com és la DAI, estigui sota la dependència directa d'un càrrec polític, el Director General de Policia Rafael Olmos i Salavert, nomenat , única i exclusivament, per criteris de confiança personal i política, té un efecte polititzador que resulta letal pel normal desenvolupament la seva tasca, la qual s'hauria de regir, única i exclusivament, per criteris jurídics i tècnics. Cal dir que la DAI va ser extreta de l'estructura de la comissaria general d'investigació i col·locada sota la dependència política del Director General de Policia, amb la reestructuració del cos del 2004. 

Aquest fet, juntament amb la potestat de poder sancionar i poder decidir el moment d'executar la sanció, amb processos on les garanties processals resten a lliure interpretació que, a més, es parapeten darrera de la presumpció de veracitat que l'Administració gaudeix en els seus actes, o l'arbitrarietat a l'hora de dictar mesures cautelars, no solament atorguen un poder, quasi il·limitat, al polític que ostenti la Direcció General de la Policia catalana, davant els membres del cos, també pot arribar a condicionar les instruccions dels expedients i investigacions, que juntament amb la resta d'informacions que des de la DAI, es fan arribar a las jutjats, és el compendi que permet a jutges i fiscals fer-se una composició de lloc de l'afer en qüestió. 

Tenim davant un escenari, en el que, amb relativa facilitat, poden confluir determinats estranys interessos polític-personals que, combinat amb l'excés de cel d'alguns companys, el desconeixement i manca d'habilitat, pot desembocar tot plegat en que alguns companys es vegin avocats a desagradables processos que més d'un pot acabar lamentant més del que seria de desitjar. 

Des del Sindicat de Policies de Catalunya SPC fem una crida a tots plegats, per tal de que posin seny. S'ha de regenerar un escenari regit única i estrictament la normativa vigent. On el criteri tècnic-jurídic sigui el que marqui qualsevol actuació, i on els polítics estiguin limitats al paper que la llei els reserva.

pdf SC 05 09 NE

 

pdf Diari El Punt 04 de febrer de 2009

pdf Diari El Mundo 05 de febrer de 2009

pdf Diari El Periódico 05 de febrer de 2009

pdf Diari Avui 05 de febrer de 2009

Entrevista a Barcelona Televisió BTV

 

Entrevista a Radio Kanal Barcelona RKB 106.9 FM  Dimecres 04/02/2009

 


 

 

 

 

 

Comentaris (2)add comment

JJ ha dit:

Les coses com són! no pot ésser que tot sigui un muntatge polític i mediàtic, algú no ha d'aturar, i ara per ara els únics que dieu les coses com son, sou vosaltres. A destronar-los!
05 February 2009

jardinero ha dit:

Com es nota que aquests d'afers interns no tenen feina. Sempre estan obrint expedients que després són anul·lats pel jutge de torn. Amb perdó però no sé si és que són tontos o mengen merda. Quins criteris de selecció es fa sevir per escollir a aquest tipus de personal?
07 February 2009

Escriure comentari
Has d'accedir per poder escriure un comentari.

busy
 
< Anterior   Següent >